Soms is een webwinkel zijn niet voldoende

  • Geplaatst op
  • Door Peter van Beek
  • 0

Soms is een webwinkel zijn niet voldoende, maar moet er een stapje extra gezet worden, extra service, kennisoverdracht of advies. Daarom nu eens een blog met een aantal waargebeurde verhalen.

Soms is een webwinkel zijn niet voldoende, maar moet er een stapje extra gezet worden, extra service, kennisoverdracht of advies. Daarom nu eens een blog met een aantal waargebeurde verhalen.
 

13.30 uur; de telefoon gaat. Firma COAS en Boskalis. Er ligt een schip in de haven van IJmuiden die vanavond weer de zee op moet. Zij hebben met spoed een oplossing nodig om een RCA (Tulp-Tulp) audiosignaal over UTP te versturen. En spoed, betekent in dit geval ook echt spoed, want de boot MOET om 20.00 uur weg. De klant belt met de vraag of wij een product op voorraad hebben om een audio lijnsignaal over UTP te sturen, en die hebben we, namelijk de MuxLab 500028. De MuxLab 500028 is een blokje waar aan een zijde een RCA (Tulp-Tulp) aansluiting zit, en aan de andere zijde een RJ45 (UTP) connector. Met 2 blokjes kun je een HiFi audiosignaal verzenden over een Cat5, Cat5e, Cat6 of Cat7 kabel tot wel 305 meter. Boskalis stuurt met spoed een collega om de producten op te halen. Om de klant te helpen spreken we af bij de afrit van de snelweg. De klant pikt de producten op en kan gelijk de snelweg weer op om de MuxLab 500028 te installeren. Telefonisch spraken we af dat de betaling een dag later zou plaats vinden. Echter was de klant zo blij. De betaling was al voldaan op de heenreis. Producten waren de oplossing en de boot was op tijd weg! Klant blij, wij blij.

 

De telefoon gaat. Aan het telefoonnummer te zien wist ik dat het in de buurt was. Een oude man van 94 jaar aan de telefoon. Hij zocht de Freesound headset omdat hij, naar eigen zeggen, “zo doof als een kwartel is”. De Freesound is een koptelefoon welke geschikt is voor mensen met hoortoestellen. Deze kunnen de Freesound gebruiken zonder dat de hoortoestellen gaan piepen omdat de speaker niet het oor afsluit, maar voor het oor hangt. Het telefoongesprek verliep moeizaam dus bood ik aan om bij de oude man langs te gaan, met de Freesound. De man kon de Freesound testen, nadat er eerst 2 koppen koffie gedronken waren en een half uur gekletst. De man was zeer tevreden over de werking van de Freesound. Hij kocht er direct een en was zeer te spreken over de manier van werken en vond het huisbezoek meer dan prettig. Ik vond dat ook. De webwinkel beheren en pakketten versturen is zeker leuk. Maar dit soort bijkomstigheden zijn de krenten in de pap.

 

Een mail uit Gorinchem. Een man heeft met spoed een aantal sets van de MuxLab 500306 nodig. Binnen 2 minuten bel ik de man terug. Hij was rijkelijk verbaasd. Ik belde met de vraag hoeveel haast er was waarop de man antwoorden; eigenlijk heb ik ze vanmiddag nodig. Op de achtergrond hoor ik iemand vragen of de man nog koffie wil. Ik vraag of hij ze wilt halen, of dat ik ze moet brengen. De man zou direct in de auto stappen om ze te komen halen. Ik: ‘en de koffie dan?’, ‘die komt wel’ zei de man. Hij kwam de spullen halen, ik had ze al klaar gelegd, en nog een kop koffie erbij ook, met een koekje. De MuxLab 500306 is een product om een COAX signaal van de kabelprovider te kunnen verlengen met UTP kabel.

 

De chatmodule op deze pagina is een ideale vraagbaak. Je stelt een vraag, en vaak binnen een minuut is er een antwoord. Soms zitten daar ook vragen bij van mensen die iets zoeken wat niet kan (zie Q&A MuxLab 500306), en soms wel. Soms kost een gesprek met iemand je zomaar 30 minuten en kom je tot de conclusie dat je de persoon niet direct kan helpen met je producten, maar wel met je kennis. Zelfs dan heb ik een goed gevoel over het gesprek omdat ik weet dat ik iemand echt geholpen heb. Vaak blijkt onze kennis over beeld en geluid veel verder te reiken dan de medewerkers van de helpdesk van de diverse tv-aanbieders.

 

Dit zijn verhalen zoals we ze regelmatig meemaken, en dat is wat het beheer van de webwinkel zo leuk maakt. Je weet nooit wat de volgende dag gaat brengen, maar dat we dat stapje extra blijven zetten, dat staat als een paal boven water.


Peter van Beek

Mede-eigenaar van HDBTconnect.  

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »